۲۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۱
تعداد بازدید: ۸۱۶۴۰
وزیر ارتباطات با بیان اینکه هیچ محدودیتی برای تامین پهنای باند اینترنت بین‌الملل نداریم، به روند صعودی سرعت و کیفیت اینترنت در ماه‌های گذشته اشاره کرد و از کم شدن فاصله سرعت اینترنت در ایران با میانگین جهانی خبر داد.
کد خبر: ۱۱۱۹۹

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط ، «عیسی زارع‌پور»، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، با اشاره به اینکه سرعت و کیفیت اینترنت در 6 ماه گذشته روند صعودی را طی کرده است، گفت: «در این مدت سرعت 25.18 مگابیت بر ثانیه را در اینترنت سیار تجربه کرده‌ایم و این عدد فاصله زیادی با میانگین جهانی (29.60) ندارد.»

وزیر ارتباطات به دستور رئیس جمهور برای تامین اینترنت بین‌الملل اشاره کرد و در راستای پیشبرد برنامه‌ها بر اساس دستور رئیس‌جمهور، گفت: «در حال تامین اینترنت بین‌الملل هستیم و اگر این اتفاق نمی‌افتاد شرایط از حال حاضر هم نامناسب‌تر بود.»

به گفته او ایران تقریبا در میانه جدول سرعت اینترنت جهانی قرار دارد و وضعیت خیلی هم نامناسب نیست. البته وزیر ارتباطات بر این موضوع نیز تاکید کرده که این سرعت با سرعتی که شایسته مردم ایران است، فاصله بسیار زیادی دارد.

زارع‌پور در ادامه توضیحات خود به شهریور سال جاری و زمانی که سکان وزارت ارتباطات را به دست گرفت اشاره کرد و گفت: «شهریور ماه سرعت اینترنت سیار ایران، 21.8 مگابیت بر ثانیه بود و در این ماه (اسفند 1400) به سرعت 23.1 مگابیت بر ثانیه رسیده است که روند صعودی را نشان می دهد.»

سرعت اینترنت ایران یک دهم میانگین جهانی است

وزیر ارتباطات با اشاره به اینکه اکنون میانگین سرعت اینترنت ثابت در دنیا 60 مگابیت بر ثانیه است گفت: «سرعت ایران 10.39 است که تقریبا یک دهم میانگین جهانی است. البته گلوگاه تمام مشکلات در شبکه اینترنت ثابت، توسعه نامتوازن ارتباطات ثابت و سیار در کشور است.»

وی با تاکید بر اینکه نسخه شفابخش وضعیت اینترنت در ایران توسعه شبکه ثابت است، گفت: «اینترنت موبایل صرفا برای زمان جابجایی طراحی شده و نمی‌توان کل سیستم اینترنت را مبتنی بر آن دانست.»

وزیر ارتباطات به تلاش این وزارت‌خانه برای حل کردن مشکلات فوری و حیاتی شرکت مخابرات اشاره کرد و گفت: «افزایش لینک به سمت شرکت ارتباطات سیار یکی از موضوعاتی بود که انجام شد. همچنین تجهیزات لازم برای این کار از محل منابع وزارت ارتباطات تامین شد.»

او به مصوب شدن رقمی از بند (ی) تبصره 6 قانون بودجه 1400 و قرار دادن بودجه در اختیار شرکت مخابرات اشاره کرد و گفت: «این مبلغ به زودی در اختیار شرکت مخابرات برای توسعه شبکه انتقال داخل شهری قرار خواهد گرفت. یعنی اینکه از محل بودجه 1400 هزار میلیارد تومان به مخابرات کمک می‌کنیم تا اینترنت پرسرعت مبتنی بر فیبرنوری توسعه پیدا کند.»

وی افزود: «تمامی دستگاه‌های دولتی را موظف می‌کنیم زیرساخت فیبرنوری‌شان در اختیار وزارت ارتباطات و شرکت‌های ارایه کننده اینترنت قرار دهد‌.»

زارع پور درباره توان تولید داخل برای توسعه فناوری اطلاعات گقت: «برخی دوستان از ظرفیت تولید در حوزه فناوری اطلاعات خبر ندارند. به اعتقاد من ویروس خودناباوری بدترین ویروس است که برخی دچار آن شده‌اند. شما باید به مردم امید بدهید. باید خودباوری داشته‌ باشیم.»

زارع‌پور در خصوص این نگاه که وزارت ارتباطات خود را متولی چه بخشی از فضای مجازی می‌داند گفت: «ما متولی محتوا نیستیم متولی زیرساختیم اما معتقدیم نیاز به یکپارچگی برای تصمیم‌گیری و رگولاتوری فضای مجازی داریم‌.»/تسنیم

برچسب ها: اینترنت اینترنت پرسرعت عیسی زارع پور فناوری اطلاعات فضای مجازی
ارسال نظر
آخرین اخبار